Jaką drukarkę wielofunkcyjną wybrać?

Zakup drukarni to często nie lada problem. Wszystko dlatego, że na rynku jest ich bardzo wiele modeli. Różnią się one od siebie różnymi parametrami oraz technologią druku. Wybór drukarki musi być zatem dobrze przemyślany. Pod uwagę brać należy przede wszystkim własne potrzeby.

Drukarka laserowa czy atramentowa

Najpopularniejsze typy drukarek i najczęściej kupowane to drukarki atramentowe lub laserowe. Jak można się domyśleć różnią się one technologią druku. Która z nich będzie lepsza? Wszystko zależy od tego co i jak dużo chcemy drukować. Jeśli drukujemy bardzo intensywnie wówczas lepsza będzie drukarka laserowa. Jeśli jednak z drukarki korzystamy rzadko wówczas lepszym wyborem może być urządzenie atramentowe.

Drukarka żelowa

Alternatywą dla drukarek laserowych oraz atramentowych jest drukarka żelowa. Ta technologia ma przede wszystkim dwie zalety. Po pierwsze jest to brak rozmazanych wydruków, a po drugie jest to urządzenie dużo tańsze w eksploatacji. Wadą tego urządzenia jest natomiast cena. Drukarki żelowe na chwilę obecną są droższe od tych laserowych i atramentowych.

A może urządzenie wielofunkcyjne laserowe?

Jeszcze innym rozwiązaniem jest zakup urządzenia wielofunkcyjnego. Idealnie nadaje się zarówno do domu jaki do biura. Zwłaszcza w biurze może być niezwykle przydatne. Łączy bowiem w sobie kilka istotnych funkcji. Jest to druk, skaner, ksero i fax. Można dzięki temu zaoszczędzić niemałe pieniądze na zakupie dodatkowego sprzętu. Tak jak w przypadku tradycyjnych drukarek wyróżnić można urządzenie wielofunkcyjne laserowe – jedyna taka oferta na Dr Tusz oraz urządzenie atramentowe. Dużą zaletą tego typu urządzeń jest także ich cena. Nie są to bowiem urządzenia drogie. Dlatego mogą stanowić świetne rozwiązanie w przypadku kiedy posiadamy ograniczony budżet na zakup sprzętu do druku.

To jaka drukarka jest najlepsza zależy oczywiście tylko i wyłącznie od naszych potrzeb i oczekiwań.

Ten wpis został opublikowany w kategorii Wyposażenie biura i gabinetu. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.